Spółka DUOLIFE wprowadzi na rynek kosmetyki narodzone w laboratoriach Politechniki Krakowskiej.
2024-07-12 09:38:06Współpraca oparta będzie na dwóch umowach – ramowej dotyczącej szerokiej współpracy badawczo-rozwojowej Politechniki i DUOLIFE S.A. oraz szczegółowym porozumieniu, dotyczącym komercjalizacji rozwiązań z obszaru chemii kosmetyków, opracowanych na PK i chronionych zgłoszeniami patentowymi. Na podstawie umowy z uczelnią DUOLIFE S.A. nabywa wyłączne prawa do patentów na politechniczne wynalazki, dzięki czemu wkrótce będzie mogła wprowadzić na rynek linię innowacyjnych produktów kosmetycznych wytworzonych w oparciu o rozwiązania, które narodziły się w laboratoriach Politechniki Krakowskiej.
– Proces przekształcania innowacyjnych pomysłów naukowców w gotowe do wejścia na rynek produkty i technologie nie jest łatwy. Wymaga współpracy nauki z biznesem, opartej na zrozumieniu wzajemnych potrzeb. Cieszymy się, że taką współpracę udało się nam zbudować z firmą DUOLIFE, która dostrzegła potencjał w naszych innowacjach i chce wokół nich kreować przewagę konkurencyjną. Jestem przekonany, że nowe produkty, oparte na politechnicznych wynalazkach, pomogą wzbogacić ofertę firmy i wyróżnić się na rynku w mocno konkurencyjnej branży – mówi rektor PK prof. Andrzej Szarata.
Prezes DUOLIFE S.A. Bartosz Królikowski wiąże z rozpoczętą właśnie współpracą duże nadzieje: – Firma stale rozwija swoje zaplecze badawczo-rozwojowe oraz rozwija - poprzez innowacyjne - rozwiązania swoje portfolio produktowe. Stąd też szeroko zakrojona współpraca naukowa z Politechniką Krakowską. Nasza kooperacja pozwoli na podkreślenie jakości naszych produktów i umocni pozycję marki na rynku, a przede wszystkim ułatwi edukację i promocję na temat znaczenia właściwej pielęgnacji skóry dla zdrowia. Proces wdrożenia opracowanych produktów na rynek obejmie optymalizację produkcji z jej dostosowaniem do skali przemysłowej, a także poszerzone badania objęte raportami bezpieczeństwa, badania aplikacyjne i aparaturowe, opracowanie etykiet produktowych i materiałów edukacyjnych oraz międzynarodową promocję produktów, opartą na najnowszych technikach marketingowych.
Politechnika Krakowska przekazuje prawa do patentów, które dotyczą rozwiązań, opracowanych przez zespół wynalazczyń z Wydziału Inżynierii i Technologii Chemicznej. – Wynalazki obejmują linię innowacyjnych produktów kosmetycznych na bazie naturalnych składników. Rozwiązania w tym zakresie są specjalnością Zespołu Badawczego Chemii i Technologii Kosmetyków prof. Elżbiety Sikory – mówi Joanna Szypułka, kierowniczka zespołu do spraw komercjalizacji w Centrum Transferu Technologii PK.
– To dla nas duża radość, że nasze rozwiązania przy ogromnym wsparciu Centrum Transferu Technologii, po raz kolejny stają się przedmiotem komercjalizacji czyli znajdą praktyczne zastosowanie, przyniosą realne społeczne korzyści - mówi dr hab. inż. Elżbieta Sikora, prof. PK, kierująca zespołem badawczym, który stoi za kosmetycznymi innowacjami z PK. Pracująca w nim dr hab. inż. Magdalena Malinowska wyjaśnia: – Linia produktów, które powstały w wyniku prac naszego zespołu, zawiera unikalny składnik, o wielokierunkowym działaniu, co ciekawe otrzymany na bazie roślinki szeroko rozpowszechnionej w Polsce. Ogromnie cieszymy się, że dzięki współpracy z firmą DUOLIFE kolejny nasz wynalazek trafi na rynek w postaci kosmetyków, które tym razem mogą służyć do kompleksowej ochrony i pielęgnacji skóry.
Linia nowych kosmetyków firmy DUOLIFE, opartych na opatentowanych rozwiązaniach z PK, będzie sygnowana znakiem jakości „Powered by PK”. To unikatowa marka, stworzona przez uczelnię dla podkreślenia naukowych fundamentów i innowacyjności rozwiązań wykorzystanych do stworzenia produktów nią oznaczonych. Znak „Powered by PK” stanowi gwarancję jakości kosmetyków i skuteczności ich działania.
- Cieszymy się niezmiernie, że nasz zespół ds. komercjalizacji uczestniczył w procesie wspierania tego wdrożenia. Przygotowywanie oferty, wyceny technologii, prowadzenie negocjacji w tak specjalistycznym obszarze wymagało od brokerów wejścia głęboko w zagadnienia merytoryczne projektu. Cały proces komercjalizacji to gra zespołowa. Bez doświadczenia, otwartości, świadomości potrzeb rynkowych Zespołu Chemii i Technologii Kosmetyków oraz jego zaufania do brokerów technologii z CTT PK osiągnięcie sukcesu nie byłoby możliwe – podkreśla Joanna Szypułka, koordynująca komercjalizacyjną współpracę z DUOLIFE S.A.
Podczas oficjalnego podpisania umów, które odbyło się 25 czerwca 2024 r. w Sali Senackiej Politechniki, spółkę DUOLIFE reprezentowali: Bartosz Królikowski – prezes Zarządu spółki, Łukasz Godyń – wiceprezes Zarządu oraz dr n. farm. Justyna Godyń - dyrektor ds. badań i rozwoju firmy. Ze strony Politechniki w wydarzeniu wzięli udział: rektor prof. Andrzej Szarata, prorektor ds. nauki prof. Dariusz Bogdał, dr hab. inż. Piotr Michorczyk, prof. PK, dziekan Wydziału Inżynierii i Technologii Chemicznej PK, dr hab. inż. Elżbieta Sikora, prof. PK, dr hab. inż. Magdalena Malinowska, mgr. inż. Anna Dziki (wszystkie z Katedry Chemii i Technologii Organicznej WIiTCh PK) oraz mgr Irena Jakubiec, radca prawny, mgr inż. Małgorzata Ciesielska, broker technologii (obie z Zespołu ds. Komercjalizacji w CTT PK) i mgr inż. Adam Kuc, rzecznik patentowy PK.
Kosmetyczne nowości, które wprowadzi na rynek spółka DUOLIFE nie będą pierwszymi naturalnymi produktami, które narodziły się w laboratoriach krakowskiej uczelni i trafią na rynek. W polskich i zagranicznych drogeriach są już dostępne m.in. bezalkoholowe nanoperfumy czy produkty do makijażu, oparte na politechnicznych wynalazkach. Na rynkowy debiut czeka już też odkryta na Politechnice Krakowskiej nowa pochodna lupeolu, innowacyjnie zmodyfikowanego składnika kory brzozy, skomercjalizowana w ubiegłym roku.
Nowy partner Politechniki Krakowskiej DUOLIFE S.A. jest polską spółką, która od ponad 10 lat zajmuje się produkcją najwyższej jakości suplementów diety oraz kosmetyków. Produkty, które tworzy firma są gwarancją innowacyjnych receptur, opartych na składnikach pochodzenia naturalnego, wyselekcjonowanych pod kątem synergizmu działania oraz potwierdzonej jakości i bezpieczeństwie stosowania. Spółka dystrybuuje swoje produkty już do ponad 50 krajów na świecie, z sukcesem poszerzając systematycznie skalę działalności o nowe rynki.
Nadrzędną misją DUOLIFE S.A. jest poprawa standardu i stylu życia jej klientów i dystrybutorów m.in poprzez promowanie zdrowego i świadomego stylu życia, kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych oraz aktywności fizycznej. Do tego ściśle sprecyzowanego celu dążą także liczne współpracujące z firmą podmioty m.in.: zespół ekspertów rozwijający kompetencje menadżerskie partnerów biznesowych, Fundacja World Healthy Living, promująca edukację społeczeństwa poprzez kampanię społeczną „Żyje świadomie” oraz „Świadomość procentuje”, Krewniacy – Europejska Kampania Honorowych Dawców Krwi oraz Rada Naukowa wraz z działem R&D, odpowiedzialna za merytoryczne wsparcie w tworzeniu produktów.